Calvin Harris - Acceptable in the 80's & Dizzee Rascal - Dance Wiv Me

Calvin Harris var den artist jag hade letat efter så frenetiskt! Jag brukar ligga och kolla på MTV på nätterna samtidigt som jag håller på att somna. Mitt i allt brukar jag klottra ner små textrader på mobilen och spara som utkast. Dagen efter letar jag rätt på låten och njuter. I min trötthet klottrade jag ner fel text, och blev överlycklig när jag kikade runt på Myspace och hittade den igen. Trots min förvirring är det en låt som de flesta idag har hört. Underbar!

Calvin Harris kommer från Storbritannien och gör musik som är mer elektronisk än popig, men utan att förlora känslan i låtarna. Acceptable in the 80s är en supermysig låt som gör en glad och hoppig.

Artist: Calvin Harris
Titel:
 Acceptable in the 80's (2007)



Dizzee Rascal har nyligen släppt en ny singel som Calvin Harris också har hjälpt till med. Det är en hiphoplåt, men personligen tycker jag att brittisk pop är väldigt speciell och till och med helt okej. Stor skillnad från USA's pimprap.

Med Calvin Harris i låten blir den perfekt och den är så underbar att jag nästan gråter. Glädjetårar! Jag tror inte att någon av mina kompisar hittils har gillat den, men jag älskar den.

Artist: Dizzee Rascal & Calvin Harris
Titel:
Dance Wiv Me(2008)


Kommentarer
Postat av: Victoria

Nice header

2008-06-17 @ 13:08:16
URL: http://nineintheafternoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback