Erlend Öye - Sudden Rush

Erlend Öye är en av mina absoluta favoritartister. Han är från Norge och spelar plinkig indiepop. Hans första soloalbum var Unrest och släpptes 2003. För vissa är hans musik för elektroinfluerad, men jag älskar det. Gillar du Sudden Rush kommer du att älska hela Unrest.

Erlend Öye gör tankfull, lugn musik men med rätt intensiv musik som hindrar det för att bli för tråkigt. För mig är han unik och allt det konstiga han blandar stämmer så sjukt bra ihop. Jag tipsar alltså främst om Sudden Rush, men också hela albumet.

Det är ingen artist som har gjort en enda stor hit, utan det är kvalitet rätt igenom. Lyssna på musiken och kolla videon (med underbart tydlig symbolik) - och älska!

Artist: Erlend Öye
Titel:
Sudden Rush
Album:
Unrest (2003)


Kommentarer
Postat av: Viktor

Videon är ju underbar!
Puss äkskling.

2008-06-02 @ 23:54:01
Postat av: Sara

Gjord av Jarvis Cocker. Fniss!

2008-06-04 @ 13:50:48
URL: http://kinematografi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback