Nina Rochelle - Taxi 43

Nina Rochelle var min introduktion till indiepopen och jag älskade dem över allt annat. På något sätt har jag vuxit ifrån deras bittra gnäll och falska toner. Det är dock bra musik de producerar, så låt mig inte avskräcka er.

Deras första skiva släpptes år 2003, och har sedan dess släppt totalt tre album. Lite kuriosa är att Martin bakom (Du är så) Yeah Yeah Wow Wow spelar gitarr i bandet. De har även haft samarbeten med Bob Hansson, Staffan Hellstrand och Markus Mustonen. De står för hela independentkulturen och arbetar aktivt för att bibehålla sin lilla roll i det hela.

Artist: Nina Rochelle
Titel: Taxi 43
Album: Om sverige vill ha det så (2003)


Kommentarer
Postat av: Felicia

Åh vad jag älskade den låten , hade helt glömt bort den, tack!

2010-03-15 @ 18:43:12
URL: http://konstochkonstigheter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback