Regina Spektor - Fidelity

Regina Spektor har med senaste albumet blivit rätt folkkär här i Sverige. Jag hade kunnat slå vad om stora pengar att hon var svensk, då hon sannerligen producerar enligt mig svenskliknande pop. Hon är dock rysk med en judisk familj med flyttade som barn till USA där hon nu bor.

"Fidelity", "On the Radio", "Better" och "Samson" är de mest kända låtarna här i Sverige och kommer alla från albumet Begin to Hope som släpptes år 2006. Alla låtarna har spelats flitigt på radio och "Better" har spelats ofta på MTV.

Hon spelar väldigt personlig och lugn pop. Med betoning på personlig. Hennes röst är också fantastisk.

Ps. Jag lägger ju upp ett inlägg varje dag, men jag har insett att jag missade 13:e juni. Otursdag, så något var väl tvunget att hända. Jag tog studenten och flyttade 40 mil den dagen, men tog mig ändå tid att faktiskt lägga upp det medan jag gjorde frukost. Mitt mobilinternet sabbade det dock. Förlåt!

Artist: Regina Spektor
Titel: Fidelity
Album: Begin to Hope (2006)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback