Marillion - Kayleigh & Lavender

Marillion är en av de artister som jag har med mig i musikarvet från min mamma. De är också en unik grupp, som inte många har hört talas om. Trots detta är deras låt Kayleigh väldigt populär på samlingsalbum med tema kärlek, få vet dock vilken artist det är. En av mina verkliga favoritartister .

Marillion bildades år 1979 och har sedan dess gett ut 14 studioalbum. Jag har Misplaced Childhood hemma, som är den enligt mig helt klart bästa skivan. Den är i sig väldigt unik också. Hela albumet är en enda lång låt. Alla låtar vävs in i varandra utan att för den saken låta likadana, som vissa artister lyckas med av misstag.

Underbart!

Ps. På grund av min svaghet för bandet postar jag två videos. På så sätt får ni också en uppfattning. De två låtarna är nummer 2 & 3 på skivan, så man får även en uppfattning om hur skivan är uppbyggd.
 
Artist: Marillion
Titel: Kayleigh
Album: Misplaced Childhood


Artist: Marillion
Titel: Lavender
Album: Misplaced Childhood


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback