Björk - Hyper Ballad

Björk är bara en fortsättning i temat barndomsmusik. För mig står Björk för allt konstigt och underligt jag kände och funderade som liten. Hennes musik är skum nog för vuxna, hur magiskt är det inte då för barn? För mig öppnade det upp en ny värld.

Precis som Sigur Rós kommer Björk från Island, och även hon spelar väldigt speciellt musik. Björk är känd globalt och min favoritlåt är som många andras just Hyper Ballad. It's Oh So Quiet är också en favorit, titta gärna in den också. Den är lite mer vild, och aningen mer "Björk".

Ps. Lägger upp det här precis efter midnatt för att jag håller på att flytta och nog inte kommer att få tag på redigt internet imorgon. Kram på er ändå!

Artist: Björk
Titel: Hyper Ballad
Album: Post (1995)


Kommentarer
Postat av: Martin

Grym låt!

2008-06-27 @ 13:50:39
URL: http://cmj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback