Britta Persson - Winter Tour

Britta Persson är en svensk singer/songwriter som har gett ut fem skivor, tre EP:s och två album. Hennes hennes skivdebut kom år 2006 och hette Top Quality Bones And a Little Terrorist. Låten "Winter Tour" blev skivans stora hit och det är den jag tipsar om. Men "You are not my boyfriend" är också en låt väl värd att titta in, där hennes röst under vissa delar är väldigt lik Björk.

Jag tycker att Britta Persson är underbar på grund av hennes enorma ödmjukhet. Jag tycker också att hon är en bra representant för sin kategori av artister, med hennes vackra röst och genomtänkta låtar. Hon är också en bra representant för independentmusiken, då hon långsamt har arbetat sig fram utan behovet av att sälja sig till massorna.

Artist: Britta Persson
Titel:
 Winter Tour
Album:
Top Quality Bones And a Little Terrorist (2006)


Kommentarer
Postat av: Linda

oasis och muse låter ju jätteolika.. iaf den låten jag länkade till. hm :o :o

2008-06-04 @ 00:38:15
URL: http://segoflic.blogg.se
Postat av: Sara

Ja! Men de är båda mesiga pojkband. :D

2008-06-04 @ 13:52:44
URL: http://kinematografi.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback