Kate Nash - Pumpkin Soup & Lily Allen - Smile

Kate Nash är en gladgullig poptjej från Storbritannien, som slog igenom under 2007 med sitt album Made of Bricks. Berättande mysiga texter och glad musik, tillsammans med hennes vackra speciella röst och härliga Londondialekt gör ett vinnande koncept.

Jag brukar egentligen inte tycka om kvinnliga artister, men Kate Nash har en sådan vacker oskuldsfullhet att det är omöjligt att motstå henne.

Artist: Kate Nash
Titel:
Pumpkin Soup
Album:
Made of Bricks (2008)


Lily Allen
och Kate nash jämförs många gånger eftersom båda har berättande texter och brittisk accent, men Lily Allens musik är inte alls lika glad och kärleksfull.

Varken Lily Allen eller Kate Nash som bra artister, borde vara en nyhet för någon eftersom båda är väldigt välkända. Dock är det viktigt för mig att ta med hela spektrat eftersom vissa till stor fördel inte orkar bry sig om vad de stora medierna blåser upp för artister.

Jag tipsar i alla fall också om hennes mest kända låt, vilken hon slog igenom med tack vare Myspace.

Artist: Lily Allen
Titel:
Smile
Album:
 Alright, Still (2006)


Kommentarer
Postat av: Linda

och det sjuka är att jag ännu inte gått och lagt mig än... :o eller ätit sen dess.. eller nåt.

2008-06-10 @ 23:55:04
URL: http://segoflic.blogg.se/
Postat av: Linda

jag fick för mig att du tagit studenten? :o vad finns det att pluggas på?

2008-06-11 @ 00:23:29
URL: http://segoflic.blogg.se/
Postat av: sara osman

åh lily allen är så charmig :D

2008-06-11 @ 17:50:40
URL: http://saraosmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback