Veronica Maggio - Måndagsbarn

Veronica Maggio har aldrig varit någon favorit hos mig, snarare tvärtom. Jag har heller aldrig riktigt insett varför eftersom jag inte kan placera henne. Det är så klart för att det är hon som ligger bakom "sommarplågan" Dumpa mig och Nöjd?.

Det är snarare det faktum att låten klassades som sommarplåga, och snarare än låten som störde mig. Jag har dock försökte lyssna på hennes låtar i efterhand, men det har bara inte fungera. De första fem gångerna jag lyssnade på Måndagsbarn spjärnade hela jag emot, men jag klarade inte av det och föll för trycket.

Måndagsbarn är en underbar låt. Hennes röst skär igenom på ett ytterst fantastiskt och positivt sätt. Det är bra flyt i låten, den blir inte tjatig och känns väldigt personlig. Det finns ingenting jag avskyr mer än opersonlig mainstreampop, och i just den här låten har hon lyckats sätta en fin prägel på den.

Artist: Veronica Maggio
Titel: Måndagsbarn
Album: Och vinnaren är (2008)


Kommentarer
Postat av: Sara

Försökte publicera tidigare men det gick visst inte. Sorry!

2008-06-16 @ 23:25:04
URL: http://kinematografi.blogg.se/
Postat av: John

rätt gammal men ack så skön :), jag gillar gammal sång också :)

2008-06-17 @ 00:38:19
URL: http://johngranlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback